تزريق بوتاكس صورت

پزشكي سلامتي

پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

تزريق بوتاكس صورت

۱ بازديد

امروزه بوتاكس در بين خانم ها خيلي رايج شده و كسي نيست كه با آن آشنايي نداشته باشد اما ممكن است همه اين افراد با عوارض آن آشنا نباشند. به همين منظور در اين مقاله از چندين مجله معتبر پزشكي از سراسر دنيا كمك گرفته ايم تا عوارض بوتاكس صورت و نكات مهمي كه در اينباره بايد بدانيد را در اختيارتان بگذاريم.

ممكن است درباره ي بوتاكس در تبليغات، وبلاگها و مجلات مطالبي خوانده باشيد و يا درباره آن از دوستان خود مطالبي شنيده باشيد. آنچه قابل توجه است اين كه در مورد درمان بوتاكس و نحوه استفاده از آن بسياري از تصورات غلط وجود دارد. عرضه بوتاكس به عنوان لوازم آرايشي و بهداشتي در ايالات متحده از طريق نسخه در سال 2002 تأييد شده است.

بوتاكس آرايشي چيست؟
بوتاكس براي سه هدف اصلي مورد استفاده قرار مي گيرد. كنترل اسپاسم عضله، تعريق شديد و بهبود زيبايي. در اين مقاله بر روي محصول سوم به نام بوتاكس آرايشي كه حاوي سم بوتولينوم نوع A (ماده فعال)، آلبومين انساني (پروتئين موجود در پلاسماي خون انسان) و كلريد سديم است، تمركز داريم.

بوتاكس آرايشي براي صاف كردن موقت خطوط ناشي از چين و چروك استفاده مي شود؛ مانند خطوط بين ابروها كه مي تواند شما را خسته، ناراحت يا عصباني نشان دهد. بوتاكس آرايشي را با پركننده هاي تزريقي اشتباه نگيريد. پركننده هاي پوستي به صورت متفاوتي كار مي كنند و بافت را بالا مي برند تا خطوط و چين و چروك كاهش يا ناپديد شوند.آيا كانديداي مناسبي براي بوتاكس هستيد؟
در ايالات متحده، FDA(سازمان غذا و داروي آمريكا) بوتاكس را براي افراد 18 تا 65 ساله تاييد كرده است و درموارد زير استفاده از آن منع شده است:

هر گونه حساسيت به مواد تشكيل دهنده بوتاكس
آلرژي به يك برند ديگر سم بوتولينوم مانند Myobloc، Xeominيا Dysport
عفونت پوست يا ساير شرايط در ناحيه تزريق
بيماري لو ژيريگ، ميستنيا گراويس، سندرم لامبرت ايتون يا بيماري ديگري كه بر عضلات يا اعصاب شما تأثير مي گذارد.
مشكلات تنفسي مانند آسم
مشكل بلع
مسائل خونريزي
برنامه انجام عمل جراحي
جراحي صورت
ضعف در ماهيچه هاي پيشاني
افتادگي پلك ها
مصرف اخير داروهاي خاص، ويتامين ها يا مكمل ها
تأثير بوتاكس زيبايي بر روي جنين يا شير مادر انتظار نمي رود. با اين حال، مطالعات باليني بر روي مادران باردار و يا مادران شيرده انجام نشده است، بنابراين در اين مورد هيچ كس مطمئن نيست. بنابراين اگر در حال برنامه ريزي براي باردار شدن هستيد يا مادر شيرده هستيد بوتاكس توصيه نمي شود.

تزريق بوتاكس چگونه كار مي كند؟
چين و چروك پوست معمولاً به صورت عمود بر انقباض يك عضله مستقر در زير آن شكل مي گيرد. به عنوان مثال، عضله پيشاني يك عضله عمودي است و هنگامي كه منقبض مي شود (مانند زماني كه شما به ابرو فشار وارد مي كنيد) خطوط افقي كه شكل (چين و چروك) خواهد بود بوجود مي آيد.

به همين ترتيب، دو عضله كه مسئول خطوط خميده بين ابروها هستند بشكل افقي قرار گرفته اند، بنابراين وقتي منقبض مي شوند، خطوط خميده عمودي ظاهر مي شود.

ادامه مطلب....

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.