چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

علائم بيماري آديسون

۱ بازديد

مقالات و تحقيقات زيادي در سراسر دنيا براي درمان بيماري آديسون (كمبود آدنوم) صورت گرفته است كه ما از ميان همه آنها گزيده اي از جديدترين اطلاعات و معتبرترين تحقيقات دنيا كه در مورد اين بيماري انجام شده و در مجلات معتبر پزشكي منتشر شده است را گردآوري كرده ايم تا با شناخت بهتر علائم و عوارض اين بيماري بتوانيد روشهاي درماني مناسبي را بكار ببريد.

شناخت بيماري:
بيماري آديسون يك بيماري غدد درون ريز يا اختلال هورموني است كه بر روي حدود 1 در 100000 نفر تأثير مي گذارد.
در همه گروه هاي سني اتفاق مي افتد و مردان و زنان را به يك اندازه تحت تأثير قرار مي دهد.
اين بيماري با كاهش وزن، ضعف عضلاني، خستگي، فشار خون پايين و گاهي تيره شدن پوست بدن مشخص مي شود
بيماري آديسون زماني اتفاق مي افتد كه غده فوق كليه به اندازه كافي هورمون كورتيزول و در برخي موارد هورمون آلدوسترون توليد نمي كند.
كورتيزول به طور معمول توسط غدد فوق كليه توليد مي شود و تقريبأ روي هر عضو و بافت بدن تأثير مي گذارد. دانشمندان بر اين باورند كه كورتيزول صدها اثر در بدن دارد. مهمترين كار كورتيزول اين است كه به بدن كمك كند تا به استرس پاسخ دهد. در ميان ديگر وظايف حياتي، كورتيزول:

كمك به حفظ فشار خون و عملكرد قلبي عروقي.
به پاسخ التهابي سيستم هاي ايمني كمك مي كند.
به اثر انسولين در شكستن قند كمك مي كند.
به تنظيم متابوليسم پروتئين ها، كربوهيدرات ها و چربي ها كمك مي كند.از آنجا كه كورتيزول براي سلامتي بسيار حياتي است، مقدار كورتيزول توليد شده توسط غدد فوق كليوي دقيقا متعادل است. همانند بسياري از هورمون هاي ديگر، كورتيزول هيپوتالاموس توسط مغز و غده هيپوفيز تنظيم مي شود.

آلدوسترون يكي از هورمون هاي توليد شده توسط غده فوق كليه مي باشد و كمك مي كند تا تعادل فشار خون و سديم در بدن حفظ شود. هنگامي كه توليد آلدوسترون كم مي شود، كليه ها قادر به تنظيم تعادل سديم و آب نيستند و باعث كاهش حجم خون و فشار خون مي شود.
ادامه مطلب....

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.