پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

روش انجام فلورايد تراپي

۱ بازديد

در اين مطلب مي خواهيم با اطمينان خاطر از نتايج جديدترين تحقيقات دنيا را در مورد فلورايد تراپي براي شما بيان كنيم. همچنين اطلاعات كامل در خصوص مضرات، طرز انجام اصولي و همه نكات مهم ديگري را كه در مورد فلورايد تراپي بايد بدانيد را در اختيارتان قرار مي دهيم.

نكات كليدي
فلورايد بعنوان ماده اي ايمن و مؤثر براي پيشگيري از پوسيدگي دندان در كودكان و بزرگسالان شناخته شده است.
فلورايد ماده معدني است كه در تمام منابع طبيعي آب يافت ميشود و فرم يوني فلوئور است. اين ماده معمولاً در طبيعت يافت ميشود. فلوئور از طريق شسته شدن خاك و سنگها به منابع آب زيرزميني ميرسد.
فلورايد بصورت موضعي و سيستميك استفاده ميشود. فلورايد موضعي برروي دندانها گذاشته ميشود و مقاومت آنها را در مقابل پوسيدگي بالا ميبرد، درحاليكه فلورايد سيستميك فلورايدي است كه از طريق آب و موادغذايي به ما ميرسد. فلورايد سيستميك محافظت موضعي هم فراهم ميكند چون فلورايد موجود در بزاق، دائما در تماس با دندانها قرار ميگيرد.
فلورايد موضعي شامل خميردندان، دهان شويه و ژل است. فلورايدهاي كاربردي قويتر شامل دهان شويه، ژل و فومهاي قوي هستند.
توصيه ميشود در مكانهايي كه ميزان فلورايد آب بسياركم است، فلورايد زني به آب آشاميدني انجام شود تا از پوسيدگي دندان جلوگيري شود.
بسياري از آبهاي بطري شده در فروشگاهها، حاوي مقادير مطلوب فلورايد نيستند. علاوه بر آن برخي سيستمهاي تصفيه آب خانگي (مانند اسمز معكوس يا سيتم تقطير) موجب پايين آمدن سطح فلورايد آب ميشوند؛ اما سيستمهايي مانند فيلتراسيون كربن/زغال چوب فلورايد را حذف نميكند.
براي كودكان 6 ماه تا 16 سال كه سطح فلورايد كمي در آب آشاميدني دارند و در معرض پوسيدگي دندان قرار دارند، ميتوان از مكملهاي فلورايد استفاده كرد.
درصورت مصرف زياد فلورايد، خطر ابتلا به فلوروزيس دنداني يا استخواني وجود دارد كه اين خود خطر پوسيدگي دندان را بالا ميبرد.
فلورايد و سلامت دندان
فلورايد از داشتن ميناي دندان سالم حمايت ميكند و با باكتريهايي كه به دندان و لثه صدمه ميزنند مبارزه ميكند. ميناي دندان لايه ي خارجي و محافظ دندان است.

ادامه مطلب....

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.